Klikaj i fikaj! Programuj, twórz, działaj!

poniedziałek, 14 stycznia 2019 - piątek, 18 stycznia 2019

  • poniedziałek, 14 stycznia 2019 - piątek, 18 stycznia 2019
  • Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży, ul. Wietora 13/15

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zaprasza dzieci w wieku od 6 do14 lat do udziału w programie zajęć artystycznych i sportowych od 14 do 18 stycznia 2019 r. w godzinach od 9.00 do 15.00.

Technologie komputerowe odgrywają coraz większą rolę w życiu nowoczesnych społeczeństw, a programowanie staje się umiejętnością, która pozwala dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości i kształcenie umiejętności twórczego, świadomego, bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i w rozwiązywaniu problemów.

W tej edycji projektu zaproponujemy dzieciom różne działania w formie zabawy inspirowane „procesem programowania”, które uruchamiać będą wyobraźnię, kreatywność, umiejętności rozwiązywania problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia.

Jednocześnie, mając świadomość zagrożeń wynikających z nadmiernego korzystania z komórek, komputerów, niebezpieczeństw uzależnienia od nich, pragniemy przekazywać ideę  aktywnego, twórczego spędzania czasu wolnego, zdrowego stylu życia, dbałości o zdrowie, kondycję fizyczną, a także będziemy stwarzać okazję do integracji dzieci w różnym wieku, współpracy, nawiązywania kontaktów rówieśniczych w czasie wspaniałej, wesołej zabawy. 

Przygotowaliśmy wiele atrakcyjnych zajęć: programowania, literackich, filmowych, teatralnych, muzycznych, cyrkowych, tanecznych, plastycznych, ceramicznych, sportowych, a także gier i zabaw.

PREZENTACJE NA SCENIE

WEHIKUŁ CZASU PANA PIÓRKO – znany już wszystkim Pan Piórko wprowadzi nas do świata zabawy i nauki. Zaprezentuje, jak ożywa gra komputerowa, a rzeczywistość wkracza w świat gry wirtualnej? Czy wehikuł czasu może nas uratować? Swoje opowieści i ciekawe, naukowe historie Pan Piórko przedstawi przy muzycznym akompaniamencie.
Prowadzenie: Tadeusz Dylawerski, Piotr Niedziałek

INNA BAJKA – Wędrowna Bajarka zaprasza na „Historię Błękitnej Planety” wg Andri Snaer Magnason. Interaktywne spotkanie z opowieścią, zaprogramowane w myśl idei – od słuchania do czytania. To opowieść o planecie – marzeniu, na której mieszkają same dzikie dzieci i robią to, co dla nich naprawdę ważne. Kąpią się w wodospadzie, chodzą po drzewach i zachwycają motylami. Do czasu, aż z hukiem wkroczy w ich życie dorosły. Jak zmieni się ich życie, gdy Super-Czaruś zamieszka wśród dzieci? Przekonajcie się sami.
Opowiada: Aleksandra Barczyk, grają – Piotr Krawczyk i Piotr Niedziałek.

SMARTFONUTA – w czasie spotkań muzycznych będziemy mieli okazję poznać wybitne utwory znanych polskich i zagranicznych artystów. Jednocześnie dowiemy się o różnych możliwościach wykorzystania nowoczesnych technologii w tworzeniu i wykonywaniu muzyki, zastosowania aplikacji, programów ułatwiających pracę muzyka. Występujący muzycy zaprezentują także, jak je wykorzystać  do zabawy z muzyką.
Prowadzenie: Adam Niedzielin,  Jan Krawczyk, Roman Ślazyk, Piotr Grodecki

PROPOZYCJE  WARSZTATÓW

ZAGUBIENI  W CYBERŚWIECIE –  to  fabularna gra teatralna, w której bohaterowie, aby wchodzić na kolejne jej „lewele”, muszą zdobywać konkretne umiejętności z zakresu warsztatu aktora. A są nimi: dykcja i emisja głosu, pantomima i ruch sceniczny, piosenka, improwizacja oraz budowanie scen. W finale uczestnicy warsztatów przedstawią „Wszechteatralną cybergrę”.
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski

FILCOWE ETIUDY – czyli warsztaty programowania i tworzenia krótkich filmów  z muzyką na żywo. Podczas zajęć stworzycie filcowe kukiełki, które staną się aktorami waszych filmów. Następnie wprawicie je w ruch i utrwalicie na kamerze. Będziecie mieć także wpływ na muzyczny nastrój swoich filmowych etiud poprzez komponowanie muzyki z pomocą profesjonalnego muzyka. Prowadzenie: Sylwia Szczepańska-Horoszko, Beata Milligan

CZY ŁATWIEJ ZAPROJEKTOWAĆ NAM COŚ NA KOMPUTERZE CZY LEPIEJ WYCHODZI BEZ NIEGO?
I
Czy projekty plakatów, okładek książkowych lub znaczków pocztowych lepsze są obecnie, czy też ciekawsze były wtedy, gdy nie znano komputera? Na zajęciach spróbujemy porównać te zjawiska na wybranych przykładach, a następnie zaprojektować krótką serię znaczków pocztowych. Technika: kredki i farby akwarelowe na kartonie.
II Czy wolimy otaczać się i przebywać w miejscach, gdzie panuje harmonia, ład i spokój, czy lepiej czujemy się w sceneriach dynamicznych, w ruchu i ekspresji. Na zajęciach wykonamy projekty zasłon lub dywanów w najprostszych formach geometrycznych składających się
z kwadratów, trójkątów i kół oraz dla porównania kompozycję dynamiczną opartą na silnych kontrastach kolorystycznych i ekspresyjnych formach. Przy okazji dowiemy się, co to są kolory uzupełniające, jakie zasady rządzą ich użyciem, które kolory pasują do siebie, a które „się gryzą”? Technika kolażu przy użyciu papieru i kartonu.
Prowadzenie: Michał Baca, Grzegorz Regulski

CERAMIKA I ELEKTRONIKA – sztuka użytkowa, realizacja prac w technikach ceramicznych. Programowanie, tworzenie dzieł codziennego użytku pomocnych w wykorzystywaniu nowych technologii.

WESOŁE EMOTIKONKI – tworzenie projektów  prac z materiałów tekstylnych: poduszek   i przytulanek w kształtach emotikonów.
Prowadzenie: Dorota Małysa, Joanna Szeląg,

PROGRAMOWANIE WYOBRAŹNI – zajęcia literacko-filmowe. Czasem czujemy się samotni, bardzo się boimy, albo nie jesteśmy z siebie zadowoleni i wtedy z pomocą może przyjść wyobraźnia. Chłopiec, Bo Wilhelm bohater książki Astrid Lindgren „Mio mój Mio” stwarza w wyobraźni Krainę Daleką, w której czuje się bezpieczny, kochany, a przede wszystkim akceptowany przez wszystkich. Może uda się nam podczas zajęć z pomocą wyobraźni stworzyć miejsca bardzo przyjazne, z wymarzonym przez nas krajobrazem, wypełnione postaciami i zwierzętami, które są nam bliskie i przedmiotami, które bardzo lubimy. O tych dobrych, przyjaznych miejscach opowiemy w studio filmowym.
Prowadzenie: Jadwiga Mączyńska, Arletta Szewczyk

BIERZEMY SIĘ DO ROBOTY – PROGRAMUJEMY OZOBOTY! Zajęcia wprowadzające w sposób pracy z Ozobotami czyli małymi, sprytnymi robocikami. Jak działa? Co potrafi? Jak wydać mu polecenie? Uwierzcie, że to prostsze niż w pamięci dzielenie! Układanie puzzli, to świetna zabawa, pobudza wyobraźnię lepiej niźli kawa.
Droga dla Ozobota: polecenia, zakręty i skrzyżowania – to taki wstęp do programowania Ulepimy dziś bałwana! Zjazd na sankach z górki lub wojna na śnieżki z rana!!!
Poprowadźmy robota przez krajobraz zimowy! Ciekawe, czy jest na to gotowy? By osiągnąć cel trzeba ruszyć głową, stwórzmy dla robota drogę kolorową. Doprowadzenie go do celu wymaga narysowania kodów wielu! Z kilku puzzli trzeba całość zmajstrować, tak by Ozobotowi drogę zbudować. Kto pierwszy ten lepszy! To są wyścigi! Zobaczmy kto zostanie zwycięzcą tej ligi? Będą wyścigi Ozobotów, więc zaprogramuj trasę dla robotów. Jedź prosto! Skręć w lewo, skręć w prawo! Jesteś na mecie! Brawo!

KODOWANIE RYTMEM. Jakiej muzyki słuchamy? Po czym rozpoznać rodzaj, styl a nawet kraj jej pochodzenia? Odkodujmy muzykę posługując się rytmem, a potem stwórzmy nowe szyfry wspólnie muzykując i bawiąc się rytmami.
Prowadzenie: Jan Krawczyk, Piotr Krawczyk

WARSZTATY CYRKOWE – czym jest tworzenie, a czym stworzenie? Historia świata według cyrku pokazana przy pomocy piłki, talerza i kija. Czy twórczość może być zabawą. Czeka Was niezły Cyrk!
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski

WARSZTATY TANECZNE – językiem jakim będziemy się posługiwać, to język ruchu, a instrumentem, jaki będziemy używać będzie nasze ciało. Jest wiele powodów żeby tańczyć i spędzić przyjemnie, radośnie i twórczo czas. Podczas zajęć będziemy: skakać, schodzić do podłogi, robić obroty, skręty, czołgać się, turlać, wymyślać różne kroki, po prostu tańczyć. Stworzymy małe frazy ruchowe do których inspiracją będzie przedmiot codziennego użytku, ale to już niespodzianka. Na zakończenie warsztatów odbędzie się pokaz na scenie.
Prowadzenie: Marta Pietruszka

ZAPROGRAMUJ SIĘ NA OWOC – zabawy inspirowane ideą zdrowego stylu życia, aktywnym spędzaniem wolnego czasu i dobrym odżywianiem. W roli głównej owoce i warzywa, atrakcyjne ruchowe i tematyczne zabawy.
Prowadzenie: Dorota Kozłowska, Janusz Głowacz

GRY I ZABAWY SPORTOWE – to propozycja gier i zabaw zespołowych, sportowych pobudzających do ruchu, fantazji, radości, śmiechu, współdziałania oraz zdrowej rywalizacji. Uczestnicy zostaną podzieleni na drużyny wykonujące zadania wspólnie w określonym czasie, w formie zabawy i kreatywnych działań ruchowych, sportowych.
Prowadzenie: Dorota Kozłowska-Buczek, Janusz Głowacz

Więcej

12 430 50 90

biuro@sckm.krakow.pl

Koszt udziału: 12,00 zł dziennie. W ramach powyższej kwoty zapewniamy gorący posiłek, wodę do picia i materiały realizacyjne. Uczestnicy są proszeni o przyniesienie dodatkowych kanapek, ulubionych napoi oraz na zmianę obuwia sportowego do ćwiczeń i zabaw.

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.