Podwórkowa gra w klasy

Na asfaltowej ścieżce, chodniku lub po prostu na kawałku piaszczystego terenu rysujemy kredą lub patykiem kształt chłopka.

Trzy kwadraty jeden na drugim to tułów, potem dwa prostokąty obok siebie (ręce), nad nimi jeden kwadrat (szyja) i na koniec okrągła głowa podzielona pionową kreską na połowy.

W drodze wyliczania ustalamy kolejność udziału w grze.

Gra polega na przejściu przez osiem pól chłopka tj. przez wszystkie osiem klas dawnej szkoły podstawowej. Wrzucamy mały kamyk w kolejne pola i na jednej nodze przeskakujemy od numeru 1 do 8, uważając, aby nie stanąć na linii. Z jednego z pól zabieramy po drodze nasz kamyk. Do głowy wskakujemy obunóż, wykonujemy obrót w powietrzu i skaczemy z powrotem. W ten sposób musimy „zaliczyć” wszystkie osiem klas.

Jeśli gracz skusi, grę rozpoczyna następna osoba. Skucha to wrzucenie kamyka w nieodpowiednie pole lub na jakąkolwiek z linii chłopka, a także nieutrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne pola.

Wygrywa uczestnik, który pierwszy ukończy szkołę!

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.