Krakowska Opera Kameralna
ul. Miodowa 15
sobota, 14 stycznia 2017, 18:00
Widowisko muzyczne dla dzieci i dorosłych, według bajki francuskiego baśniopisarza epoki baroku Charlesa Perrault, który zasłynął jako autor zbioru baśni, zawierającego powszechnie znane, oparte na motywach ludowych utwory. Jednym z nich jest właśnie Śpiąca Królewna.
To jedna z najpopularniejszych baśni, chętnie grana i wystawiana na całym świecie. Któż z nas nie zna historii o pięknej Aurorze, przeklętej przez złą wiedźmę, a którą uratować może jedynie pocałunek wyśnionego księcia? Jest to nie tylko baśniowa opowieść, ale również historia z ukrytym morałem, jakim jest nauka czekania, cierpliwości – gdyż „cierpliwość to wielka cnota”, jak mówi jeden z bohaterów. I to nie tylko w miłości, ale i w życiu codziennym.
Niezwykła opowieść o pięknej Królewnie, która na skutek okrutnej przepowiedni Wróżki Ognia, zapadła w stuletni sen. Wróżka Wody złagodziła zły czar, obiecując, że po stu latach zjawi się młodzieniec z królewskiego rodu, który przywróci Królewnę do życia. Widowisko zachwyca grą aktorską, ciekawymi i barwnymi kostiumami oraz wspaniale dobraną muzyką, graną i śpiewaną na żywo. Inteligentny dowcip i gra z konwencją usatysfakcjonuje zarówno młodszą jak i starszą część widowni.
Śpiąca Królewna w Krakowskiej Operze Kameralnej jest nie tylko kolejną wersją tej samej baśni. W tym przypadku podziwiać możemy m.in. układy baletowe – według oryginalnej choreografii Mariusa Petipy do muzyki Piotra Czajkowskiego z baletu Śpiąca Królewna, jak również układy taneczne w technice tańca współczesnego. Niespodzianką jest wkomponowanie w całość kupletów autorstwa krakowskiego kompozytora Edwarda Zawilińskiego, śpiewanych w konwencji rockowej, musicalowej i klasycznej. Bogactwo ekspresji muzycznej, śpiew, słowo mówione, taniec w konwencji klasycznej i modern – takiej Śpiącej Królewny jeszcze nie było.
Baśń muzyczna Śpiąca Królewna w Krakowskiej Operze Kameralnej zadowoli zarówno widza dziecięcego, jak i dorosłego.
Scenariusz, reżyseria, kompozycja ruchu scenicznego – Jadwiga Leśniak-Jankowska
Muzyka:
Piotr Czajkowski (wybrane kompozycje z baletu Śpiąca Królewna)
Wolfgang Amadeusz Mozart (wybrane fragmenty z opery Wesele Figara)
Edward Zawiliński (kuplety, polonez)
Opracowanie muzyczne – Dawid Rudnicki
Kierownictwo muzyczne – Waldemar Groń
Scenografia, kostiumy – Natalia Horak
Opracowanie choreograficzne – Marta Mirocka (według oryginalnej choreografii Mariusa Petipy)