23. Nowohucka Wiosna Muzyczna 2018

czwartek, 10 maja 2018 - niedziela, 27 maja 2018

  • czwartek, 10 maja 2018 - niedziela, 27 maja 2018
  • Ośrodek Kultury im. C.K. Norwida, os. Górali 5
  • Kościół św. Bartłomieja, ul. Klasztorna 11
  • Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza, os. Centrum E 2
  • Dworek Jana Matejki w Krzesławicach, ul. Wańkowicza 25
  • Kościół św. Maksymiliana M. Kolbe, os. Tysiąclecia 86
  • Klub Kuźnia, os. Złotego Wieku 14
  • Kościół Matki Bożej Częstochowskiej, os. Szklane Domy 7
  • ARTzona Ośrodka Kultury im. C.K. Norwida, os. Górali 4
  • Kino Sfinks, os. Górali 5
  • Kościół na Skałce, ul. Skałeczna 15

Muzyka Stefana Wesołowskiego z albumu Rite of the End, który zapewnił autorowi nominację do Paszportu „Polityki”, kwartety smyczkowe Beethovena i Schumanna w wykonaniu Antarja Quartet, brzmieniowe eksperymenty i doświadczenia zespołu Elucktrick, utwory z czasów Jagiellonów i Wazów w koncercie Zespołu Muzyki Dawnej Floripari, a dla najmłodszych Bajkowe kołysanki i instalacja Grający ogród – będzie się działo! Podczas 23. Nowohuckiej Wiosny Muzycznej muzyka zabrzmi m.in. w Dworku Jana Matejki, kościołach św. Bartłomieja, św. M.M. Kolbego i na Szklanych Domach, a także w siedzibie Ośrodka Kultury im. C.K. Norwida – organizatora wydarzenia. Wstęp wolny!

10 maja 2018, 20.00
kościół św. Bartłomieja
Rite of the End

Koncert promujący trzeci album artysty Rite of the End.
Wystąpią: Stefan Wesołowski (skrzypce, elektronika), Anna Pašić (harfa), Oliwier Andruszczenko (klarnet)

11 maja 2018, 19.00
Zespół Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza
I młodzieńczo, i dojrzale
Wystąpią: Chór Mariański z Parafii NMP z Lourdes (przyg. Jan Rybarski), Krakowska Młoda Filharmonia – Orkiestra Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie, Tomasz Chmiel (dyrygent)

13 maja 2018, 17.00
Dworek Jana Matejki w Krzesławicach
Antarja Quartet
Barbara Mglej (I skrzypce), Elzbieta Mudlaff (II skrzypce), Magdalena Chmielowiec (altówka), Piotr Gach (wiolonczela)
Ludwig van Beethoven Kwartet smyczkowy f-moll op. 95 nr 11 „Quartetto serioso”
Robert Schumann Kwartet smyczkowy A-dur op. 41 nr 3

13 maja 2018, 18.00
kościół św. M M. Kolbego (dolny kościół)
Cracovia Mundi. Muzyka Rzeczypospolitej XV-XVII wieku
Wykonawcy: Floripari Zespół Muzyki Dawnej
Maria Klich (sopran), Artur Łuczak (skrzypce, viola, fidel), Justyna Dolot (wirginał), Mateusz Kowalski (viola da gamba), Aleksander Tomczyk (gemshorny, flet, szałamaja, instr. perkusyjne, kier. art.)

17 maja 2018, 19.00
Ośrodek Kultury im. C.K. Norwida
Eluktrick & Angels
Eluktrick: Thymn (klawisze i wokal), Artur Malinowski (gitara i wokal), Michał Bakonyi (bas), Rav (perkusja)
Angels (support): Łukasz Pająk (gitara), Jan Dyja (bas), Michał Adamski (perkusja), Tomasz Kijewski (wokal)

19 maja 2018, 18.00
Klub Kuźnia
Wewnętrzna emigracja
ADSU

20 maja 2018, 18.00
parafia pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Krakowie
Koncerty na Szklanych Domach
Chór i Orkiestra Bazyliki Miłosierdzia Bożego Musica Ex Anima, Krzysztof Michałek (dyrygent)

23 maja 2018, 18.00
Ośrodek Kultury im. C.K. Norwida
Otwórz uszy. Tu i teraz. Muzyka konkretna
Wykład o muzyce wraz z prezentacją utworów
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble: Martyna Zakrzewska (fortepian, obiekty dźwiękowe, instrumenty elektroniczne), Jakub Gucik (wiolonczela, obiekty dźwiękowe, instrumenty elektroniczne), Piotr Peszat (obiekty dźwiękowe, instrumenty elektroniczne)

24 maja 2018, 17.00
ARTzona
Bajkowe kołysanki
koncert dla rodziców z dziećmi
Wystąpi zespół SWADA: Katarzyna Chodoń, Iwona Karcz, Jaga Szeptalin, Anna Sitko (wokale i przeszkadzajki), András Dávid Kiss (gitara, cytra węgierska), Michał Biel (bębny)
Bajkowe kołysanki to bajeczki i piosenki autorstwa Agnieszki Jagi Szeptalin skomponowane i wykonane przez Grupę Wokalną SWADA oraz ich przyjaciół. Piękne melodie tradycyjne przeplatają się tu z autorskimi kompozycjami, które ukołyszą, uspokoją i utulą zarówno dzieci jak i rodziców. Koncert jest jednocześnie zaproszeniem do zapoznania sie ze świeżo wydanym krążkiem i książeczką zawierającą teksty i barwne ilustracje Katarzyny Chodoń, które pomogą przenieść się do bajkowych krain łagodności i wyciszenia.
Zespół SWADA śpiewa tradycyjne pieśni narodów słowiańskich, mieszając technikę białego śpiewu z eksperymentalnymi nastrojami. W instrumentarium zespołu usłyszeć można między innymi gitarę, węgierską cytrę i bębny. Działa od października 2015 roku pod mecenatem Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w Krakowie.

27 maja 2018, 19.00
Klub Kuźnia
Krakowska Grupa Bluesowa
Zespół wykonuje muzykę opartą na bluesie chicagowskim, rhythm ‘n‘ bluesie, soulu i boogie, wzorując się twórczo na takich mistrzach wspomnianych gatunków, jak: Albert Collins, Peter Green, Albert King, B.B. King, Freddie King, John Mayall czy wreszcie Muddy Waters. 

Wydarzenia towarzyszące:

11 maja 2018, 17.00
Tajemniczy Ogród (os. Górali 4, przy budynku ARTzony OKN)
Grający ogród
Otwarcie recyklingowej instalacji muzycznej dla dzieci. Grający ogród będzie otwarty do 27 maja.

21 maja 2018, 19.00
Studyjne Kino Sfinks
pokaz z cyklu Simple Life – Dokument w Sfinksie
Don’t Look Back, reż. D.A. Pennebaker
Dokument upamiętnia trasę koncertową Boba Dylana po Wielkiej Brytanii w 1965 roku. Film opisuje różne epizody z życia artysty poprzez nagrania koncertowe i archiwalne wywiady. Pokazuje różne oblicza Dylana, młodego, aroganckiego, charyzmatycznego, lecz także pełnego wdzięku.
Seans będzie wzbogacony prelekcją Mateusza Kicki – absolwenta filmoznawstwa na UJ, doktoranta w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Jego praca doktorska poświęcona będzie dokumentalistyce muzycznej autorstwa D.A. Pennebakera. Swoje teksty publikował m.in. w „Kwartalniku Filmowym” oraz czasopiśmie „Media-Kultura-Komunikacja Społeczna”.

27 maja 2018, 15.00
klasztor oo. Paulinów na Skałce, dziedziniec
Gospel na Skałce
Organizator: Stowarzyszenie Gospel, współorganizator: Ośrodek Kultury im. C.K. Norwida

Biogramy wybranych wykonawców

Stefan Wesołowski – kompozytor, skrzypek, producent muzyczny związany z amerykańską wytwórnią płytową Important Records (Coil, Merzbow, Jozef Van Wissem, Eliane Radigue), francuską Ici D'ailleurs (Matt Elliot, Chapelier Fou, Dalek, Yann Tiersen) i brytyjskim publisherem Mute Song (Nick Cave, Swans, Max Richter, Jóhann Jóhannsson). Absolwent Academie Musicale de Villecroze (Francja).
Artysta ma na swoim koncie trzy autorskie albumy. W 2008 roku nakładem Gusstaff Records/Fundacja Pointa, przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury, ukazała się w Polsce debiutancka Kompleta – utwór napisany do tekstów brewiarzowych na dwa głosy, kwartet smyczkowy i elektronikę. W maju 2015 roku we francuskim wydawnictwie Ici D'ailleurs (Matt Elliot, Dälek, EZ3KIEL, Chapelier Fou) ukazała się reedycja tego materiału w formatach LP/CD/Digital.
W październiku 2013 roku podczas festiwalu Unsound miała miejsce premiera kolejnego albumu artysty – Liebestod. Wydany przez wytwórnię Important Records materiał spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez międzynarodową krytykę. Wpływowy amerykański portal Indie Shuffle nazwał album „prawdziwym narkotykiem”, kanadyjski magazyn Textura „prowokacyjnym, zaskakującym i poruszającym”, holenderski Caleidoscoop „zapierającym dech w piersiach arcydziełem”.
Wesołowski ma na swoim koncie także kolaboracje z innymi artystami. Przez kilka lat ściśle współpracował z Jacaszkiem, będąc autorem partii instrumentalnych na jego płytach (Treny, Miasmah/Gusstaff 2008, Pentral, Gusstaff 2009), współtworząc z nim także muzykę do filmów (Golgota Wrocławska, Sala Samobójców reż. Jan Komasa) i reklam (kampania BVLGARI, film w reż. Annie Leibovitz). Nagrywał wspólnie także z Szymonem Kaliskim (wesołowski/kaliski: 281011, Few Quiet People 2012), Wojciechem, Bartkiem i Piotrem Waglewskimi (piosenki Bóg oraz Syn na albumie Waglewski Fisz Emade: Matka, Syn, Bóg, ART2/Agora 2013), oraz Olem Walickim (Instytut Kultury Miejskiej 2014).
28 kwietnia 2017 roku miała miejsce premiera nowego albumu artysty, Rite of the End, która ukazała się wspólnym nakładem Mute Song i Ici D'ailleurs. Otrzymuje znakomite recenzje w prasie polskiej i zagranicznej – brytyjski UNUT pisze o niej „Horribly satisfying! 8/10” a Bartek Chaciński w POLITYCE nazwał ją „jedną z przyszłych polskich płyt roku”. Tuż Nominacji Stefana do Paszportów Polityki, „Rite of the End” została wybrana przez „Wyborczą” Płytą Roku 2017.
Stefan Wesołowski jest także twórcą muzyki do wielu spektakli teatralnych (Proces 2.0, Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie 2014; Feniks leci do słońca, Teatr Ludowy w Krakowie 2014, reż. J. Tumidajski, Maria Stuart, reż. A. Nalepa, Teatr Wybrzeże w Gdańsku 2014, Paweł Demirski Dobrze żyjcie, to najlepsza zemsta, Teatr Żydowski w Warszawie 2016 oraz Triumf woli Narodowy Stary Teatr w Krakowie 2016, reż. Monika Strzępka), instalacji artystycznych i filmów. W styczniu 2015 roku podczas Sundance Festival miała miejsce premiera filmu dokumentalnego o Marlonie Brando Listen To Me, Marlon w reżyserii Stevana Rileya i z oryginalną ścieżką dźwiękową autorstwa Stefana Wesołowskiego. Magazyny Rolling Stone, TIME oraz Variety uznały wyprodukowany przez Universal i Passion Pictures na zlecenie telewizji Showtime obraz za jeden z najważniejszych akcentów festiwalu. Film otrzymał nominację do nagród brytyjskiej akademii filmowej BAFTA, oraz znalazł się na krótkiej liście do Oscarów.
W tej chwili Stefan kończy prace nad ścieżką dźwiękową do filmu dokumentalnego o Walerianie Borowczyku (w reżyserii Kuby Mikurdy), wspólnym albumem z Michałem Jacaszkiem, a w marcu wydał płytę jako Nanook of the North z Piotrem Kalińskim dla Denovali Records.

Antarja Quartet powstał w 2009 roku. Zespół tworzą absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Katowicach. Swoje solowe umiejętności członkowie kwartetu doskonalili w klasach wybitnych instrumentalistów: Kai Danczowskiej, Janusza Pisarskiego oraz Piotra Janosika. Do 2015 roku kwartet działał pod nazwą Amber Quartet.
W 2017 roku zakończył kameralistyczne studia podyplomowe na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu pod kierunkiem prof. Johannesa Meissla oraz Vidy Vujic. Kwartet doskonalił się pod kierunkiem wyżej wymienionych wykładowców przez 3 lata. Do 2013 roku zespół kształcił się pod kierunkiem członków Kwartetu DAFO. W latach 2012-2013 kwartet smyczkowy regularnie uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. Petera Bucka (Melos Quartet). Ponadto kwartet pracował pod okiem wybitnych muzyków kameralistów: Kai Danczowskiej, Piotra Kajdasza, Marka Mosia (Kwartet Śląski, orkiestra AUKSO) oraz członków: Belcea Quartet, Shanghai Quartet, Apollon Musagete Quartett, Altenberg Trio, Fine Arts Quartet. W 2013 roku Amber Quartet pracował również pod kierunkiem prof. Krzysztofa Pendereckiego, wykonując jego III Kwartet smyczkowy.
Kwartet koncertował podczas kilku międzynarodowych festiwali, a w 2012 roku na festiwalu w Oberstdorfie otrzymał Nagrodę Specjalną dla najlepszego zespołu kameralnych kursów mistrzowskich, co zaowocowało serią recitali oraz zaproszeniem na kolejną edycję festiwalu. Kwartet dwukrotnie brał udział w Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena. W kwietniu 2016 roku zespół zdobył I Nagrodę – Tytuł Mistrza – na III Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy, organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy. Ważnym wydarzeniem z życia zespołu było zaproszenie na festiwal 7 Nurtów – 7 Premier = 70 lat Związku Kompozytorów Polskich. W grudniu 2016 roku Antarja Quartet został zaproszony przez Contemporary Music Circle i Spectro Centre do Teheranu, aby prowadzić warsztaty solowe i kameralistyczne na N.A. Music Academy, oraz zaprezentować w formie koncertu nieznany dla publiczności repertuar najwybitniejszych dzieł polskiej współczesnej muzyki kameralnej.
Kwartet smyczkowy dwukrotnie został wyróżniony otrzymując wsparcie Instytutu Adama Mickiewicza w programie „Kultura Polska na Świecie”.

Eluktrick to przede wszystkim emocje, eksperymenty, doświadczenia. Eluktrick można nazwać zarówno dosłownie, jak i w przenośni „łutem szczęścia” („trick of luck”); zespół powstał w 2006 roku podczas przypadkowego spotkania amerykańskiego tekściarza i wokalisty oraz polskiego gitarzysty w jednym z klubów w Krakowie. Od samego początku zespół był mieszanką stylów i przenikających się historii, które pomimo braku wspólnego mianownika stworzyły spójne, charakterystyczne brzmienie.
Debiutancki album zespołu AdJustMeant został wydany pod szyldem Loose Wire Records (dystrybucja – Rockers Publishing). Hieroglyphic Apostrophes z 2017 roku jest drugim albumem Eluktricka. Hieroglyphic Apostrophes to dojrzała płyta pełna symboli i muzycznych wędrowek między gatunkami, które doskonale obrazują rozwój każdego z członków zespołu jako aranżerów, tekściarzy i muzyków. Eluktrick zagrał ponad 150 koncertów na festiwalach i w klubach w Polsce, na Węgrzech, w Niemczech, Czechach, na Litwie, Łotwie, w Szkocji, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Koncerty Eluktricka elektryzują, hipnotyzują i zaskakują. Teksty Thymna, często prowokujące, dopełnione są muzyką zainspirowaną najciekawszymi rockowymi zespołami ostatnich lat – od Becka, Elliotta Smitha i Talking Heads do Radiohead, Queens of the Stone Age, Muse, The Editors czy Royal Blood

Pewnego magicznego wieczoru spotkały się cztery żywioły... Dźwięki, myśli, wichry i burze. Struny i bębny. Potoki... Zaduma i duma. I tak powstało Angels. Zespół gra muzykę będącą mieszanką różnych stylów mającą swoje korzenie w stoner i grunge rocku. Ostre i ciężkie brzmienia przeplatane są nostalgicznymi balladami. Wszystko spina w całość pulsujący rytm sekcji rytmicznej i charyzmatyczny śpiew wokalisty Tomasza Kijewskiego.

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.