Trzy kwadraty jeden na drugim to tułów, potem dwa prostokąty obok siebie (ręce), nad nimi jeden kwadrat (szyja) i na koniec okrągła głowa podzielona pionową kreską na połowy.
W drodze wyliczania ustalamy kolejność udziału w grze.
Gra polega na przejściu przez osiem pól chłopka tj. przez wszystkie osiem klas dawnej szkoły podstawowej. Wrzucamy mały kamyk w kolejne pola i na jednej nodze przeskakujemy od numeru 1 do 8, uważając, aby nie stanąć na linii. Z jednego z pól zabieramy po drodze nasz kamyk. Do głowy wskakujemy obunóż, wykonujemy obrót w powietrzu i skaczemy z powrotem. W ten sposób musimy „zaliczyć” wszystkie osiem klas.
Jeśli gracz skusi, grę rozpoczyna następna osoba. Skucha to wrzucenie kamyka w nieodpowiednie pole lub na jakąkolwiek z linii chłopka, a także nieutrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne pola.
Wygrywa uczestnik, który pierwszy ukończy szkołę!